Hotels & Restaurants

De Entree naar Gastvrijheid

Voor veel reizigers is het een opluchting als zij de entree van hun hotel zien: na een lange reis hebben ze eindelijk hun bestemming bereikt. Tijd om te ontspannen en met hun familie te genieten van de vakantie. Zakenreizigers kunnen eindelijk genieten van een moment rust om zich voor te bereiden op hun bijeenkomsten of kunnen gewoon even zichzelf zijn in plaats van de professionele zakenman of –vrouw. Op dezelfde manier betekent de aankomst bij een restaurant dat u kunt gaan genieten van die heerlijke maaltijd waar u zich zo op verheugde, uw lege maag kunt vullen en kunt gaan genieten van een avond met familie of vrienden. In het bedrijfsleven betekent het betreden van een restaurant vaak de bezegeling van een succesvolle zakelijke overeenkomst.

Als zodanig is de entree van een hotel of restaurant een mobility hotspot dat toegang biedt tot een gastvrije omgeving; een plaats waar u zich kunt ontspannen en kunt bijtanken. In tegenstelling tot de meeste mobility hotspot, zoals luchthavens of kantoorgebouwen, waar het de bedoeling is om verschillende bezoekersstromen in verschillende richtingen te sturen, draait het bij de ingang van een hotel of restaurant juist om het samenbrengen van mensen.

Klimaatbeheersing

De deur die toegang biedt tot een hotel of restaurant, speelt een belangrijke rol bij het creëren van een aangenaam klimaat bij de entree of in de lobby. Omdat bezoekers de hele dag door het hotel verlaten en betreden, is het een grote uitdaging om binnen een aangename temperatuur te handhaven . Elke keer dat een traditionele schuif- of klapdeur wordt geopend, ontsnapt er namelijk geconditioneerde binnenlucht, wat leidt tot onaangename tocht. Het 'altijd open, altijd gesloten'-principe van een draaideur kan deze tocht helpen voorkomen en helpt tevens lawaai en stof buiten te houden, zodat niets de aandacht kan afleiden van de sfeer die u creëert in uw lobby.

Entreeontwerp

De uitstraling van de entree is zeer belangrijk bij het bereiken van de doelstellingen voor het mobility hotspot dat de lobby van het hotel of restaurant vormt. Het ontwerp van een entree moet het merk en de strategie van het hotel of restaurant uitstralen en bezoekers duidelijk maken wat zij kunnen verwachten: een klassieke deur voor een historisch hotel, een moderne en trendy vormgeving voor een designhotel en een relaxte en ontspannen uitstraling voor een boetiekhotel. 

Meer dan een eeuw geleden, in 1908, plaatsten wij onze eerste draaideur in een hotel. Sindsdien hebben de oplossingen van Boon Edam geholpen om de entrees van honderden hotels en restaurants vorm te geven, waaronder het Wynn Casino en Hotel in Macau (Hongkong), het Bonefish Grill-restaurant in Las Vegas (VS) en het nieuwe Fletcher Hotel in Amsterdam. 

Neem Contact met Ons op

Boon Edam Hoofdgebouw

Boon Edam Nederland B.V.

 

Vragen? Neem gerust contact met ons op!

© Royal Boon Edam International B.V.