Update productie China: Boon Edam Beijing-fabriek is open en werkt op nieuwe manieren nu de Corona pandemie in China lijkt te vertragen

De Boon Edam Beijing-fabriek in China is open en werkt op nieuwe manieren nu de Corona pandemie in China lijkt te vertragen

Edam, Nederland, mei 2020 - Onze collega's van Boon Edam in China delen een update over wat er gebeurde toen het nieuws over het coronavirus in het land begon op te duiken, hun reis door de donkere dagen van het hoogtepunt van de pandemie en over hoe het er vandaag allemaal voor staat.

Het begin van een nieuwe pandemie

In januari 2020 werkte alles bij Boon Edam China normaal, hoewel de Chinese bevolking al was geadviseerd om naar het ziekenhuis te gaan als ze koorts hadden in combinatie met hoesten. Daarnaast werd het dragen van gezichtsmaskers sterk aangeraden. Vervolgens liet de Chinese regering de mensen in China weten dat ze de eerste twee weken van februari vanuit huis moesten werken en natuurlijk voldeden onze collega's aan die eisen. De Boon Edam medewerkers die vanuit huis kon werken, deden dat en vergaderden via online platforms.

Rita Fei, algemeen directeur van het Shared Service Center van Boon Edam in China, zegt hierover: "Niemand hier was verrast om te horen dat we thuis moesten werken, want sinds eind januari kregen we via al onze televisiekanalen elk uur updates over de virussituatie".

Vanaf half februari begonnen de medewerkers langzaam terug te keren naar kantoor met veel flexibiliteit en begrip voor collega's met kinderen. De kinderen waren in dit stadium nog niet terug op school. Gezichtsmaskers waren in die tijd moeilijk te verkrijgen, maar met de hulp van 1000 stuks die vanuit het hoofdkantoor in Nederland werden verzonden vanuit Nederland en door zelf een spoedbestelling te plaatsen, werd de veiligheidssituatie op dat moment snel opgelost. Maskers en andere gezondheids- en veiligheidsuitrusting zijn momenteel een stuk eenvoudiger te verkrijgen.

Rita vertelde iets meer over haar ervaringen, die ze ook in 2003 tijdens de SARS uitbraak had meegemaakt. “Tijdens SARS werd aan steden niet gevraagd om te sluiten. Fabrieken en openbare plaatsen bleven open en functioneerden gewoon. Ondanks de ervaring met een uitbraak in het verleden was Boon Edam in China niet voorbereid of uitgerust voor COVID-19. Als management van een grote organisatie moesten we heel snel reageren. We stopten per direct met het serveren van eten uit onze kantine en vroegen iedereen om de lunch vanuit huis mee te brengen. We namen het advies van onze regering zeer serieus en zorgden ervoor dat we ons altijd aan de gegeven richtlijnen hielden, zoals social distancing en het dragen van gezichtsmaskers - niet altijd gemakkelijk bij hard werken.”

Gezondheids- en veiligheidsmaatregelen

Temperatuurtesten bij aankomst op het werk en het dragen van gezichtsmaskers door zowel kantoorpersoneel als fabriekspersoneel blijft een belangrijke veiligheidsmaatregel waaraan voldaan moet worden. Deze maatregelen zijn goed ontvangen door al onze collega's en voor iedereen is dit inmiddels echt een vast onderdeel van de normale werkroutine. De fabriek werkt in zorgvuldig geplande ploegen om het aantal mensen ter plaatse te beperken en de hoeveelheid beweging die nodig is om taken uit te voeren te minimaliseren.

Jack Guo, productiedirecteur, vertelde ons dat er dagelijkse vergaderingen plaatsvonden met betrekking tot de planning en de bewaking van de gezondheid van alle medewerkers. Jack vertelde dat de bestellingen nog steeds de fabriek binnen kwamen, maar dat de toeleveringsketen (supply chain) een fikse klap heeft gekregen die voor enige vertraging heeft gezorgd. Hij merkt echter al op dat naarmate meer fabrieken heropenen, de voorraden en capaciteiten opnieuw beginnen op te lopen.

Algemeen directeur, Richard Wu vertelt “Tijdens de lockdown periode hebben we regelmatig managementbijeenkomsten georganiseerd om de inzichten van al onze medewerkers te verzamelen, om iedereen veilig en sterk te houden - fysiek en mentaal. Ondertussen hebben we ook het nieuws nauwlettend in de gaten gehouden om onze bedrijfsvoering steeds aan te kunnen passen en proactief te blijven."

Service, onderhoud en installaties

Dit deel van de Boon Edam China operatie is zwaar getroffen door de opgelegde reisbeperkingen. Projectinstallatieteams mochten niet reizen vanwege de lockdown en alle werklocaties werden gesloten tot begin maart 2020.

Richard Wu, Managing Director - Sales Ops van Boon Edam in China, vertelt: “We hebben een aantal maanden verlenging van het servicecontract gegeven aan enkele van onze hotelklanten om hen te helpen de grote verliezen tijdens de lockdown te doorstaan. Begin maart begonnen de meeste steden in China geleidelijk te herstellen en installatieteams benaderden klanten proactief en snel om hen te helpen weer volledig operationeel te worden. We hebben alle zeilen bijgezet en zeer veel moeite gestoken in het garanderen van veilige en functionele toegangen voor onze klanten in heel China. Dit werd zeer gewaardeerd.”

Bezig blijven in een lockdown

Onze Chinese collega's hebben tijdens de pandemie regelmatig contact gehouden met al hun klanten. Ze maakten veel vaker gebruik van de mobiele telefoon en online meetings. Daarnaast organiseerden zij online seminars met klanten, wat een geweldige manier is om contact te houden. We vinden het leuk om te melden dat zowel Boon Edam als onze klanten zich uitstekend hebben aangepast aan deze nieuwe manier van werken.

Richard vertelt: “Tijdens de lockdown periode hebben we meer middelen geïnvesteerd in online kennistrainingen en in interne processtandaardisatie. Dit is ons hele team echt ten goede gekomen, aangezien we het beste uit deze periode halen om onze algehele efficiëntie te verbeteren. Nu de lockdown geleidelijk vermindert zijn al deze investeringen nu al zichtbaar in het rendement van onze dagelijkse activiteiten. Al de online bijeenkomsten en het delen van kennis zorgen ervoor dat we allemaal nauwer met elkaar verbonden zijn en we waarderen de aanmoediging van elkaar in deze moeilijke periode.”

Vooruit kijken

Wat de nabije toekomst betreft, vervolgt Richard: “We hebben de communicatie met al onze klanten geïntensiveerd en onze beste expertise aangeboden om hun projectvoortgang te versnellen, omdat ze allemaal een enorme kapitaallast dragen qua investeringen in onroerend goed. Deze actie heeft bij onze klanten tot enorm vertrouwen in Boon Edam geleid."

Onze collega's van Boon Edam China hebben de goodwill-gebaren van eerder op hun beurt ook teruggedaan en hebben in maart al 3.000 gezichtsmaskers naar de Nederlandse fabriek gestuurd en in april 3.000 naar onze Amerikaanse fabriek. We wensen iedereen sterkte bij het dagelijks herstellen van de business.

Neem Contact met Ons op

Boon Edam Nederland pand

Boon Edam Nederland B.V.

 

Vragen? Neem gerust contact met ons op!

Heeft u onze FAQ pagina al gezien?

© Royal Boon Edam International B.V.