tabs

Servicecontract Automatische Deuren

Beschrijving

Wij hebben bij Boon Edam heel veel ervaring met de effecten die lokale omstandigheden hebben op de slijtage van uw automatische deuren en beveiligde toegangsproducten. De servicecontracten die wij aanbieden zijn perfect afgestemd op die omstandigheden.

Tourniquetdeuren (draaideuren) en beveiligingsdeuren worden elke dag intensief gebruikt, dus een ononderbroken werking is van cruciaal belang. Door regelmatig service en preventief onderhoud uit te voeren, kunnen onverwachtse materiaal- en softwaredefecten worden voorkomen. 

Veiligheid: EN 16005 norm voor automatische deuren

Alle automatische draaideuren, schuifdeuren, vouwdeuren en tourniquetdeuren (draaideuren) die zich horizontaal bewegen en die na april 2013 zijn geïnstalleerd, vallen onder de EN 16005 norm voor automatische deuren. Deze norm is leidend op het gebied van veiligheid van personen bij het gebruik van automatisch aangedreven deuren. De EN 16005 schrijft voor dat het veiligheidsniveau gedurende de gehele levensduur van de deur aan de richtlijnen in de norm moet voldoen. De beheerder, verantwoordelijke of eigenaar van een gebouw is hierbij verplicht de deur in optimale staat te houden. Dit om te voorkomen dat mensen beknelt raken, opgesloten worden of dat de deur niet meer reageert. Periodiek onderhoud voorkomt dit soort problemen.

De servicemonteurs van Boon Edam worden getraind en opgeleid om voor elke storing aan onze (automatische) deuren een oplossing te vinden. Onze serviceauto’s zijn volledig geoutilleerd, dus de monteur heeft zijn eigen complete onderdelenmagazijn en werkplaats voor de deur staan.

Voordelen van een Servicecontract

Met een servicecontract profiteert u van een flink aantal voordelen:

  • U wordt met voorrang behandeld: beschikbaarheid over onze 24/7 storingsdienst en binnen 24 uur een monteur op locatie;
  • Hogere beschikbaarheid van uw automatische deur: minder storingen/problemen door preventief onderhoud;
  • Storingsopvolging op basis van afgesproken responstijden;
  • Een eenmalige inkoopprocedure (dus niet steeds weer een aparte opdracht);
  • Jaarlijkse een/twee onderhoudsbeurt(en) aan de installaties inclusief rapportages;
  • Korting op voorrijkosten, arbeid en onderdelen (afhankelijk van overeenkomst);
  • Inzicht in uw kosten: u weet van tevoren wat het jaarlijkse onderhoud kost;
  • Planning: stilstand voor onderhoud is op tijd in te plannen;
  • Achterstallig onderhoud behoort tot het verleden;
  • Kwaliteit: het onderhoud aan de deur wordt verzorgd door de fabrikant van de deur, waardoor het CE-certificaat niet vervalt;
  • Veiligheid: U voldoet hiermee aan het verplichte onderhoud op automatische deuren, zoals aangegeven in de NEN EN 16005 norm voor automatische deuren.

Met een servicecontract beperkt u ook de risico's:

  • Indien het onderhoud wordt uitgevoerd door een andere partij dan Boon Edam, vervalt de garantie op het toegangsproduct.
  • Indien het onderhoud wordt uitgevoerd door een andere partij dan Boon Edam, vervalt de CE-certificering van de deur.

Diverse Servicecontracten voor uw automatische deuren

Boon Edam biedt servicecontracten voor uw automatische deuren die u de optimale service en kwaliteit geven en voorrang geven bij een storing. Omdat elk gebouw, beleid en iedere visie van eigenaren verschillend is, biedt Boon Edam een aantal serviceabonnementen aan.

Werkzaamheden behorende bij het pakket

Basic      Intermediate Advanced Op-maat 
Algehele functiecontrole ?
Het uitvoeren van het afgesproken aantal beurten ?
Het controleren/afstellen van elektrische en/of hydraulische aandrijfunits (indien aanwezig) ?
Het controleren, afstellen en smeren van alle bewegende delen, scharnieren, draaipunten en sloten  ?
100% korting op de hieronder vermelde voorrijkosten bij tussentijdse storingen    ?
100% korting op arbeidsloon bij tussentijdse storing   ?
100% korting op materiaalkosten     ?

Zaken die niet onder een servicecontract vallen zijn: glasschade, vervangen van lampen, storingen die ontstaan door onjuist gebruik en/of vandalisme of voortvloeien uit door derden aangebrachte apparatuur. In al deze gevallen worden de normale contracttarieven in rekening gebracht.

Kosteloze Garantieverlenging

Wij bieden u de mogelijkheid om de garantietermijn voor onze producten met een jaar kosteloos te verlengen. Voorwaarde is, dat wij, binnen een termijn van zes maanden na oplevering van ons product, jaarlijks het preventief onderhoud op de producten uitvoeren.

Blogs over Service

Top 4 meest voorkomende oorzaken van storingen aan een automatische deur | Boon Edam Blog
Kosten besparen met preventief onderhoud automatische deuren | Boon Edam Blog
     
Hoe maak ik mijn draaideur en toegangspoortje op de juiste manier schoon? | Boon Edam Blog
Wat is conditiemeting van een toegangsproduct en waarom is dit belangrijk? | Boon Edam Blog

 

© Royal Boon Edam International B.V.